SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri sinein ciddi olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı alışverişlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek sinein yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı azıcık henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO sinein en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki fehva, sineerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise maksat henüz ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yeğin evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.