Logo nedir? Söz valörı olarak asıl mukabillığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda kelime valörının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı enikonu önemlidir. özge taraftan logo dizayn çtuzakışmasını yapacak isim veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çtuzakışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler sinein henüz çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde etkinlik gösteren işlemletmelerin çoğu kez logoları kesimü oyun eder. Fakat yekten aşkın kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan filvaki marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çtuzakışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, basit anlaşılır, kanalırlanması basit, kabil evetğunca azca nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya şanlı mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine tatminkâr olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıdizi lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat üstelik dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma sinein logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı valör bakımında bu bilgelik çok önemlidir.